View Article |
Tahap Kepuasan Pelajar Terhadap Kualiti Perkhidmatan Universiti: Satu Tinjauan
Norlaili Mohd Yusof1, Soaib Asimiran2, Suhaida Abdul Kadir3.
Kepuasan pelajar adalah aspek penting dalam sesebuah universiti dimana ia merupakan salah satu objektif utama bagi sesebuah universiti. Kualiti perkhidmatan dan kepuasan pelajar juga didapati mempunyai hubungan yang rapat dalam memastikan objektif universiti tercapai. Kualiti perkhidmatan merupakan salah satu strategi persaingan untuk memberikan kepuasan kepada pelajar. Kepuasan pelajar merupakan suatu perkara penting yang perlu diberi perhatian dan ditekankan oleh pihak universiti. Ini kerana, setiap penerimaan perkhidmatan yang ditawarkan kepada pelajar adalah penanda aras dalam penilaian kepuasan pelajar. Apabila kepuasan pelajar terbina, ia akan melahirkan kesetiaan pelajar terhadap universiti. Oleh itu kajian ini membuat satu tinjaun tentang tahap kepuasan pelajar terhadap kualiti perkhidmatan universiti.
Affiliation:
- , Universiti Putra Malaysia, 43400 UPM Serdang, Selangor, Malaysia., Malaysia
- , Universiti Putra Malaysia, 43400 UPM Serdang, Selangor, Malaysia., Malaysia
- , Universiti Putra Malaysia, 43400 UPM Serdang, Selangor, Malaysia., Malaysia
Toggle translation
Download this article (This article has been downloaded 40 time(s))
|
|
Indexation |
Indexed by |
MyJurnal (2021) |
H-Index
|
2 |
Immediacy Index
|
0.000 |
Rank |
0 |
|
|
|