View Article |
Perspektif Islam dan Isu Amalan Memberikan Maklum Balas Membina Menurut Pegawai Penilai dan Pegawai yang Dinilai Skim Perkhidmatan Pendidikan
Majelan Sulong1, Rusli Ahmad2, Nur FatihahAbdullah Bandar3.
Kajian kualitatif ini bertujuan mengenal pasti perspektif Islam terhadap isu memberikan maklum balas membina melibatkan enam pegawai penilai dan enam pegawai yang dinilai skim perkhidmatan pendidikan sekolah menengah di Sarawak. Peserta kajian dipilih secara persampelan bertujuan manakala pengumpulan data secara teknik temu bual separa berstruktur dan dianalisis menggunakan teknik analisis kandungan. Dapatan kajian menunjukkan isu maklum balas membina dikaitkan dengan isu keyakinan terhadap keberkesanan maklum balas membina dan komitmen memberikan maklum balas membina.Penambahbaikan perlu dilakukan demi meningkatkan keberkesanan penilaian prestasi dan kajian selanjutnya diperlukan bagi mengatasi permasalahan yang berlaku.
Affiliation:
- Institut Aminuddin Baki Cawangan Sarawak, Malaysia
- Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Malaysia
- Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Malaysia
Toggle translation
Download this article (This article has been downloaded 39 time(s))
|
|
Indexation |
Indexed by |
MyJurnal (2021) |
H-Index
|
2 |
Immediacy Index
|
0.000 |
Rank |
0 |
|
|
|