View Article |
Pengurusan hotel halal mengikut perspektif Islam dan masyarakat
Md Hamzaimi Azrol Md Baharudin1, Nasrul Hisyam Nor Muhamad2, Mohd Azman Mohsin3.
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti persepsi pengguna terhadap hotel halal. Disamping itu, ia juga bertujuan untuk mengenal pasti pengurusan hotel halal di Malaysia dan mengenal pasti isu-isu dalam melaksanakan sistem pengurusan hotel halal. Seramai 55 orang responden adalah pelanggan di hotel De Palma Ampang, Selangor telah dipilih secara rawak. Instrumen kajian yang digunakan adalah berbentuk soal selidik yang mengandungi 55 item soalan. Nilai kebolehpercayaan instrumen kajian ialah α=0.834. Data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 19.0 bagi mendapatkan kekerapan, peratusan dan min data. Hasil kajian menunjukkan pelanggan mempunyai pengetahuan tentang hotel halal dan terdapat beberapa isu dalam melaksanakan sistem pengurusan hotel halal.
Affiliation:
- Universiti Teknologi Malaysia, Malaysia
- Universiti Teknologi Malaysia, Malaysia
- Universiti Teknologi Malaysia, Malaysia
Toggle translation
Download this article (This article has been downloaded 481 time(s))
|
|
Indexation |
Indexed by |
MyJurnal (2021) |
H-Index
|
4 |
Immediacy Index
|
0.000 |
Rank |
0 |
|
|
|